Det har vært en markant øking i besøkstallet i 2006. Det økte fra 7455 i 2005 til 17339 i 2006. Antall brukere pr. måned har i snitt økt fra 283 til 547. Sidene med Tastabilder er de mest besøkte, men ”Tastaprofilene” har også jevnlig besøk. Det ble sendt ut 30 nyhetsbrev i 2006.
www.tastahistorielag.no

Lokalhistoriske prosjekter

Stadsnavn: Bjarne Aspelund, Enok Kommedal, Johan Gramstad, Leif Ledaal. Ole Fredrik Vølstad og Arne Finnestad.

Næringslivsregistrering : Johan Gramstad, Ivar Andersen, Leif Heimark, Jacob Hodnefjeld og Jan K. Torgersen

Rolf Thorsen er i gang med å samle historien om fiskerne i Dusavik.

Et annet nytt prosjekt er registrering av gamle landbruksredskap og bruksgjenstander. Med tanke på framtidig betryggende bevaring har vi vært i kontakt med bydelsutvalget om mulighetene for oppbevaring, evt. utstilling i Aspelundløen. Sigmund Aartun, Margith Randeberg Høie, Johan Gramstad Jan Eskeland og Johannes Eskeland deltar.

Stokkavannsprosjektet: De 3 historielagene rundt Stokkavannet, Madla, Stokka og Tasta har gått sammen om å ta vare på historien om liv og natur rundt vannet. 12 september var det et fellesmøte i Stokka kirke der prosjektet ble presentert Fra Tasta hadde Inge Bø et innlegg om friluftsaktiviteter i og rundt vannet. Fra Tasta deltar Inge Bø, Johannes Eskeland og Olav Eskeland i prosjektgruppen.

I forkant av den store utbyggingen på Tastarustå har vi tatt kontakt med bydelsutvalget for å kunne komme med våre innspill om å bruke lokale navn på de nye gatene.

På RHÆ’s årsmøte på Madla deltok Margith Randeberg Høie, Kåre Haga, Jan K. Torgersen og Kjell Bols

Jan K. Torgersen og Johan Gramstad deltok på RHÆ’s rådsmøte på Jørpeland.

Medlemstallet pr. 31 /12 2006 var 111 hovedmedlemmer og 25 ”husstandsmedlemmer”

Styret vil takke alle medlemmene for aktiv oppslutning om møter og aktiviteter i 2006.

Til side 6.